En grød m/ power!


Min dag startede i dag med at uret ringede klokken 5.10. Suk... Jeg stod op, fik en gang grøn te at starte på og gjorde mig færdig. Da makeuppen var lagt og tøjet var på, fik jeg bagt koldthævede boller, som jeg lavede dejen til i går aftes, alt imens kaffemaskinen bryggede på livet løs og spredte de dejlige bønners duft i det lille hjem. Sådan nogle morgener elsker jeg - især når jeg får lige så stort et kick af morgenmaden, som jeg gjorde i morges. Jeg fik nemlig powergrød, og det er virkelig ikke sidste gang, den lander på morgenbordet! Den var easy peasy at lave, da alle ingredienser sættes i blød natten over og koges op den følgende morgen. Kun få minutter efter er grøden klar, og morgenmaden kan indtages stille og roligt. No stress. Det var en skøn og forfriskende start på dagen at få en morgenmad, der indeholdt både gulerødder og ingefær. Det lyder som en helse-juice, og det kunne det nok også lige så godt have været. Den var i al fald fyldt med power, med gode og sunde olier, heriblandt omega 3 (som vi jo som bekendt får for lidt af), masser af fibre og masser af smag! Og næsten bedst af alt, så mættede en til langt op ad formiddagen (psst, og så er den gluten - og laktosefri, win!). What a morning!

Powergrød til to glade morgenmennesker

Hæld alle ingredienser i en skål, dæk med vand og stil på køl natten over. Morgenen efter skal grøden koges op. Den behøver ikke at koge mere end 5 - 10 minutter, da boghveden er blevet blødt op i løbet af natten. Pynt evt. med bær og anden frugt og nyd straks. 


Bon appetit!

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,