Hindbær-banan-muffins - the healthy way!


Jeg har i dag haft besøg af to af mine sødeste veninder, som kommer til kaffe og hygge. Vi bor i hver vores by og ser derfor ikke så meget til hinanden, som vi gerne vil. Hverdagen er travl, ligeledes er weekenderne og netop derfor har jeg glædet mig ustyrligt meget til at se mine piger.
Til hygge hører sig noget sødt og noget sundt, og jeg bagte disse hindbær-banan-muffins samt indkøbte frisk frugt. Kaffen blev sat over og der blev dækket op på terrassen, hvor vi nød solens skønne stråler, mens vi sludrede i alenslange baner, spiste sund (og ovenud god) kage og vindruer og hvor vi havde en dejlig stund i særdeles dejligt selskab.
Jeg gemmer en enkelt eller to til morgenmaden i morgen eller som en snack - de er gode, og de er fyldt med fibre og proteiner, hvilket bevirker, at blodsukkeret ikke styrtdykker i løbet af dagen. Win!

8 sunde hindbær-banan-muffins
100 g havregryn
50 g kokosmel
2 måleskeer HUSK psyllium frøskaller
2 spsk hørfrø
2 tsk vanillepulver
1 håndfuld grofthakkede hasselnødder
1 1/2 tsk bagepulver
3 æggehvider
2 moste bananer - gerne meget modne
1 spsk smeltet kokosolie
2 håndfulde friske hindbær

To do
- Tænd ovnen på 180 grader varmluft.
- Bland de tørre og de våde indgredienser hver for sig. Vent med hindbærrene. Rør ikke for hårdt i æggehvide-massen.
- Tilsæt de den våde blanding til den tørre og tilsæt nu hindbær. Rør forsigtigt i massen.
- Fordel dejen i 8 muffinsforme.
- Bages ved 180 grader i 15 minutter.
- Lad dem køle af og servér - evt. med skyr og finthakkede nødder.


Bon appetit

Etiketter: , , , , , , , , ,