Kikærtesalat - summerstyle


Jeg har haft lyst til en sommersalat hele dagen. Som i siden jeg stod op. Det fungerer bare ikke så godt for mig som morgenmad. Jeg tænkte, at det måske kunne lade sig gøre til frokost. Men nej, til aftensmad blev det, og det blev bestemt, da jeg var ude for at handle. Jeg havde lyst til mynte, chili og noget med kikærter. Dette kom der denne lette, lækre og nemme salat ud af. Den passer perfekt til det kylling, jeg ville ønske skulle grilles.

Sommersalat som tilbehør til ca. 4
2 ds. kikærter, drænet og skyllet
1 peberfrugt, skåret i tern
1 squash, skåret i tern
1/2 honningmelon, skåret i tern

Dressing af
2 spsk god olivenolie
1 frisk chili, fintsnittet
1 god håndfuld mynte, fintsnittet
Salt & peber efter smag

Det er så simpelt, så simpelt; ingredienser til salat og dressing blandes hver for sig. Inden salaten serveres hældes dressingen ud over. Et voilá!


Bon appetit

Etiketter: , , , , , , , , , , ,